středa 11. května 2016

Mixed media přání

Dnešní příspěvek by si zasloužil podtitul tvoření ve stylu Soňky Drdlíkové. Že nevíte, kdo to je?Nevadí, můžete se s její tvorbou seznámit na jejím blogu. Musím říct, že práce Soňky je mi blízká nejen tím, že si tvoří vlastní razítka, ale samozřejmě i jejím způsobem tvoření, často také používá na svých projektech šití.

Z mého pohledu bych její tvorbu zařadila do kategorie mixed media, která mi není moc blízka. Už jsem měla možnost si tuto techniku vyzkoušet, přestože jsem pracovala pod vedením zkušených scrapžen, nebyla jsem se svým výtvorem úplně spokojená.


Většinou mi projekty z této kategorie připadají velmi těžké, zřejmě je to způsobeno velkým množstvím nanesené pasty, množstvím barev a hromadou kytiček. Ve zkratce, prostě nejsou mým šálkem kávy.Teď si asi říkáte, že si protiřečím, mluvím o inspiraci, ale nemám v oblibě mixed media. Ale nebojte, právě díky Soňce jsem zjistila,že mixed media mobou být lehká, vzdušná a jemná.

Rozhodla jsem se, že dám mixed mediím ještě jednu šanci. Pokusím se podle fotonávodu na jarní přání od Soňky, vytvořit dvě narozeninová přání k padesátinám, o které mě poprosila máma.



Rozhodla jsem se, že základ přání bude čtvercový, vzhledem k tomu, že tvořím 30" stránky, tak mi vyhovuje kompozičně :-) Rozměr byl cca 15x15cm. Další vrstvou byl o půl cm menší čtverec a hlavní mixed media se odehrávala na čtverci o rozměru 14x14cm. Barevnost jsem jsem znala předem, takže už jen zbývalo přichystat si pomůcky, vzhledem tomu, že netvořím mixed media, musela jsem si vystačit s tím co jsem měla doma.

Podle návodu, jsem si přečetla, že budu potřebovat zbytkové papíry, lepidlo, razítka, takže i razítkovací polštářek, široký štětec, bílé gesso - které nevlastním, takže ho nahradil obyčejný bílý latex. Na místo akvarelových barev jsem použila anilinové barvičky. Ke zdobení bylo ještě potřeba plastové šablony a špachtle místo které jsem použila starou kreditku:-) Všechno jsem si naskládala na stůl a hurá do práce :o)

Nalepila jsem si proužky papírů na základ a přetřela latexem. Pro srovnání přidávám vždy fotku z návodu od Soňky.
 


Dál jsem obě přání zapustila anilinovými barvami červenou a oranžovou, modrou a fialovou. 


Místy potiskala textovým razítkem a v jednom rohu jsem využila razítko s motýlem od Prima marketing.




Pořád jsem se držela postupu od Soňky, takže dalším krokem bylo použití šablony (Memory box stencils - rapsody), přes kterou jsem nanesla bílý latex.




Dál už jsem postupovala podle vlastní fantazie, rozhodla jsem se držet motivu s motýlem a rozhodla se přání zjemnit pomocí krajky, která se také často používá v mixed mediích. Opět jsme si ověřila, že pracovat s papíry z jedné kolekce se vyplácí, protože k sobě papíry neskutečně sedí, ikdyž to na první pohled nevypadá. Právě díky motýlům jsem zvolila papíry z kolekce WeR Wildflowers. 



Za pomocí velkého motýla a pár proužků jsem přání doplnila. Samozřejmě nesmělo chybět přání, na které jsem již tradičně použila razítko z dílny Papero amo. Okraje jsem otrhala ničítkem od Tima Holtze a při okraji jsem jej ještě obšila na šicím stroji a všechny části slepila dohromady oboustrannou lepicí páskou nebo 3D čtverečky.











Doufám, že jsem se alespoň trošku přiblížila tvorbě Soňky, každopádně jí moc děkuji za inspiraci. Určitě tohle nebyl můj poslední pokus si podle ní něco vytvořit.

Hezký den 

Žádné komentáře:

Okomentovat