neděle 8. května 2016

Srdíčková rozetka

Nedávno jsem si vyzkoušela poskládat rozetku, jako ozdobu do svého alba. Natolik jsem se pro tuto ozdobu nadchla, že jsem se dala do pátrání po internetu, zda někde existuje návod, jak si vytvořit rozetku ve tvaru srdce. Jeden návod jsem našla, zapotřebí však byla vyřezávací šablona a big shot, ani jedno nevlastním, takže jsem si musela poradit sama.


Naskládala jsem si proužek papíru na harmoniku, vytvořila kulatou rozetku a k ní přiložila v odpovídající velikosti srdce, podle kterého jsem rozetku obstřihla. Znovu jsem tuto rozetku rozložila tím mi vznikla šablona na srdcovou rozetku. A protože jsem se rozhodla, že bych uživila i šablony na menší srdíčka. Rozhodla jsem se proto, že nejjednodušší bude šablonu naskenovat a poté ji v počítači zmenšit. A protože výsledek je podle mě ohromující, rozhodla jsem se s Vámi o šablonu podělit.
Stáhnout si ji můžete zde. A teď už k samotnému návodu.

Co budeme potřebovat:

papír
šablonu
nůžky
oboustrannou lepicí pásku
Glossy Accent nebo Herkules
papírové kolečko cca 2cm, záleží na velikosti poskládaného srdce
ozdobný hřebíček, enamelku, knoflíček nebo další papírové kolečko


Obkreslíte si šablonu na papír a vystřihnete.


Protože střed šablony nám bude tvořit špičku srdce, je důležité začít právě v tomto místě. Přeložíme jej a od něj začneme skládat harmoniku na obě strany. Mějte na paměti, že čím drobnější sklady budete vytvářet, tím bude rozetka jemnější. Je dobré každý sklad uhladit nehtem. U tvrdších papírů se mi vyplatilo jednotlivé sklady si nejprve narýhovat pomocí pravítka a kružítka,skládání jde pak jedna radost.



Když už máme vše naskládáno, slepíme oba konce oboustrannou lepicí páskou.

 

Přichystáme si papírové kolečko, na které  naneseme tekuté lepidlo. Rozetku zploštíme a kolečko nalepíme z jedné strany přes dírku. Pořádně přidržíme, aby se nám pěkně přilepilo.


Když otočíme rozetku na druhou stanu je  potřeba něčím zakrýt středovou dírku. K tomuto účelu můžete použít vícero věcí. Já nejčastěji používám enamelky, ale dá se využít opět jen papírové kolečko, ozdobný hřebíček nebo knoflík, zkrátka fantazii se meze nekladou :o)


No a teď už zbývá rozetkou ozdobit nějaký ten projekt, ať už stránku nebo přání. Určitě se bude hodit třeba jen na visačku či připevněna na kancelářskou sponu jako ozdoba Vašeho diáře.

přání pro maminku ke dni matek
scrapbooková stránka 21 x21 cm


Pěkné skládání a hezký den



1 komentář:

  1. Anonymní22:27

    SENZAČNÍ, HNED SI TO PŘIDÁM DO KATALOGU. MK

    OdpovědětVymazat