středa 8. listopadu 2017

Stránka s rodokmenem

Jeden layout, dvě stránky, tři roky odstup


Když už jsem minule psala o vystřihování větviček, tak u něj ještě zůstaneme. Je tomu asi 4 měsíce co jsem vytvořila stránku do challlenge Papero amo, zadání znělo, minimálně 10 fotek na stránku, ale čím víc, tím líp. Nápad tu byl hned, vzhledem k tomu, že tvořím už druhé dětské album, rozhodla jsem se některé stěžejní stránky zopakovat. Tím mám na mysli nápad nebo LO, né že bych celou stránku okopírovala, ale každý kdo má dvě a více dětí zná, že se časem začnou porovnávat, tak chci alespoň trošku předejít otázkám, proč já to mám a ona ne? či naopak.

Když jsem začínala tvořit své první třicítky, byla jsem čerstvou maminkou a začínající scrapženou. Všechno jsem hledala na internetu, od předloh jsem se nechtěla moc odchýlit, takže když už jsem se pustila do nějakého nápadu sama, moc jsem nevěděla, jak na to, hold jsem byla scrapem nepolíbená, alespoň do doby než jsem se zúčastnila svého prvního kurzu s Aničkou a Pavlínou z Papero amo v Mojí dílně ve Zlíně. Nejen, že jsem byla okouzlena holkama, ale ze všeho co jsem se dozvěděla, se mi točila hlava a připadala jsem si jako Alenka v říši divů. Záhy jsem pochopila, čím stránku udělat zajímavou. Když jsem začínala dělat album pro Šimonka, měla jsem tenkrát naivní představu, že celé album bude laděno do žlutých a modrých odstínů, až později jsem pochopila, že dodržet jednotné ladění jde u malých projektů, ale nikoliv u alba, které má být průřezem prvních tří let.


Tenkrát jsem zatoužila mít v albu stránku s rodokmenem. Ať jsem hledala, jak jsem chtěla, nic podobného, co bych mohla liftnout jsem nenašla. Všechno jsem si promyslela a bez jakýchkoliv základních znalostí ze scrapu jsem se pustila do tvoření. Nejprve jsem si udělala jednoduchý nákres (sketch) na papír, abych věděla. Nachystala jsem si obyčejné školní barevné papíry, tužku, nůžky, kružítko, tuhé lepidlo, papírovou šablonu stromu (vycházela jsem z tohoto obrázku, který jsem si mírně upravila)
Související obrázek
a fotky. Myslela jsem si, jaká nejsem scrapžena, když mám ozdobné nůžky a raznici lístečku :o) Všechno jsem lepila na školní výkres A3 sestřižený na čtverec. Postup byl jednoduchý, nalepit na základní papír světlemodrý papír do horní části, jako nebe, pod něj tři pruhy ze zeleného papíru po okrajích nastřihané a natočené jako tráva.


Doprostřed stránky jsem nalepila z hnědého papíru strom na který jsem začala umisťovat fotky členů rodiny, ty jsem měla vytištěné na tenký papír, trošku vyšší gramáže na domácí inkoustové tiskárně. Předtím jsem si ovšem nakreslila na zbytek výkresu kružítkem kolečko, které jsem vystřihla a podle něj sem poté obstřihávala všechny fotky (žádný big shot ani raznice). Jednotlivé fotky jsem podlepovala barevnými papíry a obstřihávala ozdobnými nůžkami.


Tím jsem si vytvořila květinky na strom. Když jsem vše rozmístila, dle svých představ, nalepila jsem květinky na strom a mezi ně umístila ozdobnou děrovačkou nacvakané lístečky.


Až mnohem později, jsem doplnila nápis moje rodina z abecedy od Papero amo


a některé lístečky vybarvila Glossy Acent. Do teď si pamatuju, jak jsem byla z provedení stránky úplně nadšená a moc se mi líbila. Tím nemám na mysli, že dneska by se mi nelíbila, ale vidím na ní všechny ty nedostatky.


Protože se mi celkový layout moc líbil rozhodla jsem se pro Rozárku, taky vytvořit stránku v podobném duchu. No vlastně jsem stránku tvořila téměř stejně, jen s tím rozdílem, že tentokrát, jsem si nachystala scrap papíry, oboustrannou lepicí pásku, 3D pásku, lepidlové tečky, raznici kruhu (big shot zatím nevlastním), abych nemusela stříhat jednotlivé fotky, papírovou šablonku stromu, ponechala jsem ovšem ozdobné nůžky. Vybrala jsem si podkladový papír, který mi připomínal nebe při západu slunce na něj jsem nalepila pruh zeleného papíru s barevnými puntíky (ten jediný není scrap papír), tentokrát jsem okraj trávy vytvořila za pomoci bordurové raznice. Strom jsem si obkreslila na papír se strukturou dřeva,
http://www.scrapbookyourfamilytree.com/wp-content/uploads/2015/09/FYRNO-PEBB-PHP32873.jpg
jen oproti prvnímu stromu jsem musela přidat pár větví, protože se nám za tu dobu rodina rozrostla o další členy. Samotný strom jsem lepila 3D páskou. 


Raznicí nacvakané lístečky jsem nahradila celými větvemi s lístečky, které jsem stříhala ze scrap čtvrtky 


https://cdn3.bigcommerce.com/s-xzhxpzjh/images/stencil/1280x1280/products/17378/18033/732872_PB_Harvest_PAPER_FallTime_Fcopy__65869.1439247824.jpg?c=2
o malinko složitější způsob, ale o hodně efektnější, navíc jsem se při vystřihování jednotlivých větviček příjemně odreagovala. Raznicí jsem vyckala kolečka z fotek a začala jednotlivě podlepovat papíry z kolekce Harvest od Pebbles 6x6 a obstřihávat ozdobnými nůžkami.


Hotové fotky všech členů rodiny jsem rozmístila na strom a podlepila 3D páskou. Poté přišel na řadu nápis. Využila jsem samolepící abecedy od PA s designem dřeva, ze které jsem poskládala slovo TVOJE a k němu nalepila kartonový chipboard, taktéž z dílny PA, RODINA.


Teď už byly stránky v podstatě stejné, jen na té druhé mi pořád něco chybělo. Rozhodla jsem se tedy doplnit stránku ještě zvířátky vystřihanými z této stránky
Pebbles - Woodland Forest Collection - 12 x 12 Double Sided Paper - Woodland Critters
https://www.scrapbook.com/products/cache/SBC_ac-733435_0.jpg

Zvířátka jsem rozmístíla do koruny stromu, ke stromu a ještě jsem vytvořila shluk ozdob (vždycky jsem to obdivovala na jiných stránkách a teď nazrál čas to vyzkoušet).



Aby nebyl trávník moc smutný, vystřihala jsem z proužku, který bývá na spodní straně čtvrtky drobné kvítky, které jsem lepila pomocí gelových teček.

 
S nalepením poslední kytičky, bylo hotovo.


Přidávám poslední fotku, pro porovnání, jaký skok jsem za ty tři roky co lepím stránky udělala. No posuďte samy.


Hezký tvořivý den přeje

1 komentář:

  1. tak to je super- nápad i realizace. Pokrok to je určitě je, ale na druhou stranu, první stránka je tvořena vlastně z ničeho :) takže to je také super.

    OdpovědětVymazat